frequencic-logo

فرکانسیک افزایش خلاقیت در موسیقی

کد محصول (SKU) 100093 دسته بندی

ناموجود

2,500,000 تومان

توضیحات کوتاه

فایل فرکانسیک افزایش خلاقیت موسیقیایی با اثرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه، باعث می‌شود نظم در تمرین و قدرت تمرکز فرد افزایش یابد و همچنین باعث می‌شود که فرد بتواند از قدرت حافظه‌اش در یادگیری موسیقی استفاده کند و نبوغ و خلاقیت‌اش را رشد دهد.

توضیحات

فرکانسیک افزایش خلاقیت در موسیقی ؛ کمتر کسی است که از شنیدن یک موسیقی دلنواز و زیبا، به وجد نیاید و یا با آن ارتباط برقرار نسازد. موسیقی ، با روح و جان آدمی سازگار است و می‌تواند بر ذهن و روان ما تاثیر مثبت و حتی منفی بگذارد! موسیقی ، تاثیر شگرفی بر قدرت‌های ذهنی و فعال‌ شدن نیمکره‌های مغز دارد و می‌تواند عملکردهای ذهن را بهبود بخشد. افزایش خلاقیت ، از شناخته شده‌ترین تاثیرات شنیدن موسیقی یا نواختن آن است. فرقی نمی‌کند که یک اثر فاخر را بشنوید یا آن را بنوازید، در هر صورت موسیقی تاثیر خودش را بر ذهن و روان شما خواهد گذاشت. همچنان که موسیقی بر خلاقیت موثر است، خود نیز وابسته و وام‌دار خلاقیت است. یک موسیقی زیبا و جان‌نواز، تنها از قله‌های سرکش ذهنی خلاق سرچشمه می‌گیرد. به بیان دیگر، در ذهن و جان هنرمند، موسیقی و خلاقیت در کارداد و دهشتی متقابلند؛ از هم می‌گیرند و به هم می‌بخشند. تنها ذهنی خلاق، قادر است موسیقی فاخر خلق کند و این موسیقی اصیل است که به پرورش و خلاقیت یک ذهن زیبا، همت می‌گمارد.

بیشتر بخوانید: فرکانسیک افزایش خلاقیت

نقش خلاقیت در موسیقی

زمانی که یک آهنگ‌ساز یا موسیقی‌دان اقدام به نوشتن و ساختن یک اثر موسیقایی تازه می‌نماید، ذهن و جان هنرمند در دو ساحت متضاد قدم می نهد. این دو عرصه‌ی به ظاهر ناهمگون، عبارتند از ساحت خلاقیت و دیگری ساحت ویرانگری.
بخش خلاق ذهن یک هنرمند، مسئول، خلق کردن و ساختن است، خواه ابزار هنرش، واژه یا کلام باشد و خواه ریتم و ملودی؛ نیرو و کششی که در کار ساخت و ایجاد یک اثر هنری تازه است و با ایده‌های نو نمایان می‌شود.
در مقابل، نیروی تخریب‌گر و بی‌رحمی نیز وجود دارد؛ وجدان عیب‌جویی که دائما از کار هنرمند ایراد می‌گیرد تا آنکه، در یک آن و لحظه‌ی رویایی، لبخندی به رضایت و تایید بر لب بنشاند و کار هنرمند را به پسند بنشیند.
یک اثر هنری قابل توجه در کشاکش این خلاقیت و ویرانگری است که پا به عرصه وجود می‌گذارد و از جان صاحب هنر بر می‌آید و بر دل طالبان هنرشناس می‌نشیند.
به دیگر سخن، در وجود یک آهنگساز، هم هنرمندی خلاق پرسه می‌زند و هم وایراستار و تدوینگری دقیق جولان می‌دهد. در جان موسیقیدان‌ها، نت‌ها را یک هنرمند خلاق به هم می‌بافد و ریتم و ملودی را به‌وجود می‌آورد، در حالی‌که ویراستار سخت‌گیر و نقاد درونش، رشته‌های به هم بافته را از هم باز می‌کند تا بهترین اثر آهنگ‌ساز را بیابد.
هر دو ساحت ذهن موسیقیدان یا آهنگ ساز، یعنی خلاقیت و ویراستاری، از اهمیتی یکسان برخوردارند. بدون خلاقیت، هیچ آهنگ و ملودی به وجود نمی‌آید و بدون وجود تدوینگری نقاد، اثری نخراشیده و ناشنیدنی خلق خواهد شد.

خلاقیت موسیقیایی چیست؟

خلاقیت به معنای خلق چیزی نو و دیگرگونه است؛ سوای آنچه تاکنون ساخته شده و پدید آمده است. اگر اصالت و تازگی در یک موسیقی و اثر موسیقیایی وجود نداشته باشد، بدون شک آن قطعه، برکنار و فاقد خلاقیت است.
اگر آهنگ‌ساز اثری یکتا و منحصربفرد نساخته باشد، یعنی خلاقیتی در کارش نبوده و به سادگی و تنها یک تکرار و برگردان از دیگران بوجود آورده است. خواه اثری پیشین از خود او باشد و خواه از دیگران؛ در هر صورت، اثری که عاری از خلاقیت باشد، تکراری است و فاقد ارزش لازم می‌باشد.
البته استفاده خلاقانه از المان‌های دیگر آثار هنری، برای خلق آهنگی تازه و نو، در کار هنری مرسوم و پذیرفته است، مشروط به اینکه این المان‌ها از صافی جان آهنگ ساز عبور کرده و رنگ و بوی ذهن و کلام سازنده اثر تازه را یافته باشند، بدون آنکه تکرار طوطی‌وار از اثر اولیه را نمایان کنند. اگر به قدر کافی، احساسات، دیدگاه و هنر آهنگ ساز و موسیقیدان در اثری که خلق می‌کند جاری و ساری باشد، استفاده از آهنگ‌های دیگران مشکل‌ساز نیست و نمی‌تواند اثر تازه را به ابتذال تکرار و تقلید بکشاند.

مدارج خلاقیت در موسیقی

استیو پاولینا ، آهنگ ساز خودآموخته، هفت مرحله را برای ایجاد خلاقیت در عرصه موسیقی پیشنهاد می‌کند که عبارتند از:

1. تعریف یک آرمان مشخص برای خلق یک اثر هنری
2. یافتن یک انگیزه دلکش و جذاب
3. بنا کردن چالشی ارزشمند
4. فراهم آوردن محیطی آرام‌بخش و برانگیزاننده
5. تعیین یک زمان‌بندی متعهدانه برای اتمام اثر
6. دوری از حواس پرتی‌ها و هر آنچه که تمرکز ذهنی را بر می‌آشوبد
7. تسلط بر تکنیک و ابزار کار

موانع خلاقیت موسیقیایی

تا آنجا که ممکن است از نقادی و خرده گیری بر کار و اثر موسیقیایی خود دوری کنید؛ بسیار مفیدتر خواهد بود اگر ادیت و نقد سازنده اثر خود را به دوستی بیرون از ذهن خود واگذارید و ذهن خود را بر خلق و نوشتن آهنگ تازه، متمرکز کنید. اگر در عرصه‌ی موسیقی فعالیت می‌کنید پیشنهاد می‌دهیم همواره، همراهی دلسوز و سخت‌گیر در کنار خود داشته باشید و نقادی را به او بسپارید.
تمرین‌هایی برای تقویت خلاقیت یک موسیقیدان
• خود را در خیالات محصور کنید.
• ترتیب و آدابی مجویید. از جدی و متشخص بودن زیادی فاصله بگیرید و ذهن را رها کنید حتی اگر به وادی احمقانه‌ترین افکار قدم گذارید.
• گهگاه، سازی نا‌آشنا یا دستکم، سازی که به آن مسلط نیستید را دست بگیرید، و بدون خوف و هراس، بداهه پردازی کنید.
• یک ریتم را در محتواهای گوناکون امتحان کنید.
• ملودی‌های یک آهنگ را به دلخواه خود جابجا کنید و گوش دهید.
• گاهی نوشتن نت‌ها را ترک کنید و از دوستی هم‌راز کمک بگیرید و در همراهی او، آهنگی را بسازید.

فرکانسیک افزایش خلاقیت در موسیقی

اگر اهل موسیقی هستید و دوست دارید اثری خلق کنید که واگویه احساسات شما باشد، ممکن است همچون بسیاری از هنرمندان با وسوسه نساختن درگیر بوده باشید. هراسی که در ضمیر ناخودآگاه تکرار می‌شود. ترس از اینکه نتیجه کارمان و آهنگی که می‌نویسیم یا می‌سازیم، نژد، ناکوک و ناساز باشد و اثری نامطلوب بدست آورد.
پریشانی ذهن و ناهماهنگی که ممکن است در ضمیر ناخودآگاه انسان وجود داشته باشد، باعث می‌شود خلاقیت موسیقیایی نتواند بروز کند و وسوسه‌ نساختن آهنگ در ذهن پدید آيد. از آنجا که ارزش خلاقیت بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و بدون وجود ذهنی خلاق نمی‌توان یک اثر موسیقیایی خلق نمود، همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی موسیقی فعالیت می‌کنند علاقمند هستند که ذهنی خلاق و بکر و عاری از هر گونه موانع ذهنی داشته باشند؛
فایل فرکانسیک افزایش خلاقیت در موسیقی با اثرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه، باعث می‌شود نظم در تمرین و قدرت تمرکز فرد افزایش یابد و همچنین باعث می‌شود که فرد بتواند از قدرت حافظه‌اش در یادگیری موسیقی استفاده کند و نبوغ و خلاقیت‌اش را رشد دهد.
سابلمینال‌ها و فرکانس‌های پنهان در این فایل صوتی، از طریق شنوایی به ضمیر ناخودآگاه ارسال می‌شوند و می‌‌توانند در افزایش خلاقیت در موسیقی نقش موثری داشته باشند.
قابل به ذکر است این محصول فرکانسیک مناسب کسانی است که به موسیقی مسلط هستند و قصد دارند، به طور حرفه‌ای این کار را دنبال کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرکانسیک افزایش خلاقیت در موسیقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *