frequencic-logo

فرکانسیک رفع عصبانیت

کد محصول (SKU) 100092 دسته بندی ها ,

1,350,000 تومان

توضیحات کوتاه

فرکانسیک رفع عصبانیت ، حاوی پیام‌ها و سابلمینال‌های دستوری به ضمیر ناخودآگاه است که به شما در ارائه‌ی رفتارهای صبورانه در کنترل خشم و مدیریت عصبانیت کمک می‌کند. این سابلمینال‌ها از طریق شنوایی به مغز شما ارسال می‌شوند و با اثر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه، مهارت کنترل خشم را به شما می‌آموزد.

توضیحات

فرکانسیک رفع عصبانیت ؛ خشم و عصبانیت، رفتار و حالتی طبیعی از سوی انسان است و مثل هر احساس دیگری، کاملا طبیعی است. خشم تا زمانی که نتیجه و پیامد آن باعث بروز صدمه و آسیب به خود شخص یا افراد دیگر نشود، بیماری یا مشکلی جدی به حساب نمی‌آيد و اتفاقا برای سلامتی و بقای فرد ضروری است. عصبانیت ، تاثیرات مختلفی بر روی اندام‌های داخلی بدن انسان می‌گذارد؛ افزایش فشار خون، تند شدن ضربان قلب، ازدیاد آدرنالین و نورآدرنالین، کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون، حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی، سردرد، بیماری‌های گوارشی از جمله زخم معده از عوارض عصبانیت است.

خشم و عصبانیت ناشی از آن، تاثیراتی را نیز بر روی چهره و بدن انسان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود حس درونی فرد، تبدیل به یک رفتار بیرونی شود؛ به عنوان مثال فرد خشمگین، صدای خود را بالا می‌برد و فریاد می‌زد و یا گره در ابروان خود می‌اندازد! فرد عصبانی ممکن است دچار گرفتگی و انقباض عضلات شود یا دندان‌هایش را محکم بهم بفشارد. تعرق زیاد، قرمز شدن پوست، گر گرفتگی یا داغی اعضای بدن، رنگ پریدگی و تغییر در ریتم تنفس، از دیگر تظاهرات و علائم بیرونی خشم و عصبانیت است.

علت و دلایل عصبانیت

خشم و عصبانیت ، علت و دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• خشم ، یک رفتار و واکنش ذهن برای رهایی، حفظ و نجات دادن انسان در برابر خطرات است. بنابراین جایی که ذهن انسان احساس خطر و ناامنی کند، بسته به شرایط ممکن است رفتار خشم را برای نجات دادن خود بروز دهد. در واقع ما به طور غریزی در مواقع خطر خشمگین می‌شویم.
• عصبانیت، ممکن است در پاسخ به رفتار فرد دیگر رخ دهد تا وی از رفتار اعتراضی و خشونت‌بار خود دست بردارد.
• خشم، در پی شکست‌ها و ناکامی‌ها نیز رخ می‌دهد.
• خشم یا عصبانیت ممکن است پاسخ و حالتی تدافعی به ترس‌ها باشد؛ یعنی فرد به طور ناخودآگاه از خشم به جای ترس استفاده می‌کند.
• عصبانیت ، پاسخی برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است.
• خشم، می‌تواند به دنبال ضعف و ناتوانی در رسیدن به اهداف ایجاد شود.
• عصبانیت واکنشی در روبرو شدن با تهدید‌هاست تا افراد مقابل از خشونت خود دست بردارند.
• خشم می‌تواند ناشی از بیماری‌های روحی، افسردگی و عدم تعادل در هورمون‌های بدن نیز رخ بدهد.

اثرات خشم و عصبانیت

عصبانیت‌های حاد و طولانی ، می‌تواند برای شخص و اطرافیان او، اثرات مخربی را به همراه داشته باشد. همانطور که در مثال‌های بالا مشاهده شد، ترس عمدتا یک پاسخ دفاعی است که ذهن انسان به طور ناخودآگاه انجام می‌دهد تا او را از مهلکه و موقعیت خطرناکی که احساس می‌کند برهاند، اما همین امکان که باعث حیات انسان می‌شود، چنانچه بیش از اندازه باشد و یا به طور نادرست بروز دهد، سبب ایجاد مشکلات جسمی و روحی متعددی در انسان و حتی برای دیگران می‌شود که گاهی عواقب آن جبران‌ناپذیر است.

کنترل خشم و مدیریت عصبانیت

در ادیان و عرفان، به کنترل خشم تاکید فراوانی شده است و به افراد توصیه شده است تا جای ممکن، خشم خود را کنترل کنند و از بروز آن پیشگیری کنند چرا که بروز خشم، ممکن است عواقب بسیار تکان‌دهنده و ناگواری در پی داشته باشد.
البته منظور از کنترل خشم، پنهان کردن خشم و یا نادیده گرفتن آن نیست؛ بلکه منظور کنترل و مدیریت آن است به طوری که با مدیریت آن، بتوانیم به خود و دیگران آسیبی وارد نیاوریم.

بیشتر بخوانید: فرکانسیک رهایی از رنجش خاطر

روش‌های کنترل خشم ؛ آیا کنترل سریع عصبانیت ممکن است؟

• استفاده از بسته فرکانسیک رفع عصبانیت و کنترل خشم

استفاده از بسته فرکانسیک رفع عصبانیت یک روش کمکی برای کنترل خشم می‌باشد که با اثرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه فرد می‌تواند رفتارهای آرامش‌بخش را جایگزین عصبانیت و تندخویی کند.

• ترک کردن محیطی که باعث عصبانیت شما شده است

یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل خشم ، خروج از محیطی است که باعث ایجاد تنش و عصبانیت در وجود شما شده است. پیش از آنکه خشم بر شما غلبه کند، محیط را ترک کنید.

• توجه به آنکه آیا موضوع، ارزش خشمگین شدن را دارد یا خیر

در بسیاری از موارد، ما به راحتی خشمگین می‌شویم و عنان اختیار را از دست می‌دهیم در صورتی که گاهی، آنچه به خاطرش خشمگین شده‌ایم ابدا ارزش آن را نداشته است که خود را عصبانی کنیم. هنگام بروز خشم و رفتار عصبانی، از خود بپرسید آیا آنچه به خاطرش خشمگین شده‌اید، ارزشش را دارد؟ موضوع پیش‌آمده، چه تاثیری بر زندگی ما دارد و ما چه نقشی در آن داریم؟ پاسخ به این سوال، گاهی مانند آب سردی بر روی آتشی زبانه کشیده، شما را آرام می‌کنید.

• آمادگی خود را بالا ببرید؛

با شناخت و شناسایی تیپ شخصیتی‌تان، آمادگی خود را برای مواجهه با خشم و عصبانیت افزایش دهید. سعی کنید دانش‌تان را افزایش دهید و در زمینه‌های دانش‌های عمومی و مفیدی چون روان‌شناسی، فلسفه، خودشناسی و … اطلاعات داشته باشید تا بتوانید کنترل بیشتری بر خویشتن داشته باشید. داشتن علم و دانش، در برخورد با مشکلات و مسایل روزگار، می‌تواند بسیار کارساز و مفید واقع شود.

• اعتقاد و ایمان قلبی خود را به خداوند افزایش دهید

اعتقاد به خداوند، آرامش را در زندگی به ارمغان می‌آورد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که به کائنات و خداوند اعتقاد قلبی دارند، تسلط بیشتری بر خویشتن دارند و از آرامش قلبی و امنیت روانی بیشتری برخوردار هستند. ایمان قلبی و باطنی به خداوند، به شما کمک می‌کند که در هنگام عصبانیت بتوانید کنترل بیشتری بر خودتان داشته باشید.

• مدیتیشن و یوگا انجام دهید؛

تمرینات مدیتیشن و یوگا، سبب آرامش ذهن و روان می‌شود و توانایی ذهن و مغز شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر فردی تندخود و عصبانی‌مزاج هستید با انجام تمرینات مدیتیشن، تسلط شما در تصمیم‌گیری و کنترل خشم هنگام عصبانیت ، به شدت افزایش می‌یابد و استرس و اضطراب‌تان به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. حتی اگر فرد آرامی هستید، باز هم از تمرینات یوگا و مدیتیشن غافل نشوید.

بیشتر بدانید: فرکانسیک مدیتیشن

• صبور باشید

صبر کردن یک ویژگی اخلاقی مثبت و کارامد در طول زندگی است و همانند یک تمرین ریاضی، نیاز به تکرار و تمرین دارد. صبر، باعث می‌شود، بتوانید بهترین تصمیم‌ها را در شرایط سخت بگیرد و از تعجیل و تصمیمات عجولانه که بعضا نتایج ناخوشایندی در پی دارند، اجتناب کنید. سعی کنید روش‌ها و تکنیک‌های صبور بودن را یاد بگیرید تا صبر، به یکی از خصوصیات اخلاقی شما تبدیل شود.

• بخندید و خنده‌رو باشید

بدون شک، شما هم در زندگی با افراد جذابی روبه‌رو شده‌اید که لبخند بر لب دارند و سعی بر شاد کردن و خنداندن خود و دیگران دارند. همین ویژگی در ایشان باعث می‌شود که دیگران تمایل بیشتری برای وقت گذراندن با آن‌ها داشته باشند. شوخ‌طبع‌ها و افراد خنده‌رو، کمتر عصبانی می‌شوند و زندگی را خیلی جدی نمی‌گیرند. این خصوصیت کمک‌شان می‌کند تا در شرایط دشوار زندگی، اضطراب و استرس کمتری داشته باشند و کمتر خشم و عصبانیت بر آن‌ها غلبه کند. فراموش نکنید که شوخ‌طبعی همانند نوش‌دارویی برای رفع عصبانیت، انواع ناراحتی‌های روحی، افسردگی و احساسات منفی بکار می‌رود زیرا هر خنده، سطح هورمون‌های شادی‌آور دوپامین و سروتونین را در خون شما به شدت افزایش می‌دهد.

• نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق، باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به مغز شما و سلول‌های بدن‌تان برسد و در نتیجه، آرامش بیشتری بر اندام‌های شما چیره شود. هر‌گاه از موضوعی خشمگین هستید، قبل از انجام هرگونه رفتاری، چند لحظه صبر کنید؛ در هوای آزاد و کنار پنجره، چند نفس عمیق بکشید. این کار باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به قلب و مغز شما برسد و مانع از بروز عکس‌العمل هیجانی در شما شود.

• این اصل مهم را بخاطر بسپاریم؛ توقف کنید، فکر کنید و سپس عمل کنید!

این قانون ارزشمند علاوه بر رفع عصبانیت ، در بسیاری از امور زندگی برای جلوگیری از تصمیم‌های احساسی و هیجانی کاربرد دارد. مطمئن باشید با استفاده از این اصل، می‌توانید تصمیم‌های منطقی و درستی بگیرید و از پیامدهای آن لذت ببرید.

• ورزش کنید و ورزش کنید.

ورزش به کاهش استرس و اضطراب، کمک می‌کند و ذهن را از تنش‌ها و شلوغی افکار منفی می‌رهاند. ورزش سبب می‌شود که اندام‌ها و سلول‌های شما اکسیژن بیشتری دریافت کنند و در نتیجه بهتر کار کنند.

• آب‌نبات بخورید یا آدامس بجوید ؛

هنگام عصبانیت می‌توانید ذهن خود را گول بزنید. هنگامی که دهان شما در حال جویدن است، ناخودآگاه به مغز این پیام ارسال می‌شود که اوضاع خوب است و چندان جای نگرانی نیست؛ چرا که اگر چیزی برای ترسیدن وجود داشت، قاعدتا نباید دهان شما می‌جنبید! بنابراین اگر شخصی تندمزاج و عصبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم همواره یک بسته آدامس یا آب‌نبات همراه‌تان داشته باشید و هنگام عصبانیت و پیش از آنکه دیر شود، چیزی بخورید!

• موسیقی کلاسیک گوش کنید

موسیقی‌های آرام و کلاسیک، کمک زیادی به تمرد اعصاب و آرامش ذهنی می‌کند. سعی کنید روزانه چند دقیقه موسیقی سنتی و بومی، کلاسیک و بی‌کلام گوش دهید.
• به دکتر روان‌پزشک مراجعه کنید؛

گاهی بسیاری از خشم‌ها و عصبانیت‌های روزانه‌‌ی ما که باعث ناراحتی ما و اطرافیان‌مان می‌شود ناشی از عدم تعادل در هورمون‌های بدن‌مان است. با مراجعه به روان‌پزشک و استفاده از داروهایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند، می‌توان از بسیاری از عصبانیت‌های ناخواسته پیشگیری کرد.

فرکانسیک رفع عصبانیت

بخشی از عصبانیت‌ها و خشم‌هایی که امروزه با آن درگیر هستیم، نوعی رفتار آموخته شده است. ما از کودکی یاد گرفته‌ایم در بسیاری از موارد، پاسخ‌های خشمگینانه ارائه دهیم در صورتی که در خیلی موارد می‌توان مسائل را با راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل نمود. بسته فرکانسیک رفع عصبانیت و کنترل خشم ، به مرور زمان شما را تبدیل به فرد آرام و صبور می‌کند و به شما می‌آموزد که در مواردی که همیشه خشم و عصبانیت را اتخاذ می‌کردید، صبر و آرامش را از خود بروز دهید.

فرکانسیک رفع عصبانیت ، حاوی پیام‌ها و سابلمینال‌های دستوری به ضمیر ناخودآگاه است که به شما در ارائه‌ی رفتارهای صبورانه در کنترل خشم و مدیریت عصبانیت کمک می‌کند. این سابلمینال‌ها از طریق شنوایی به مغز شما ارسال می‌شوند و با اثر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه، مهارت کنترل خشم را به شما می‌آموزد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرکانسیک رفع عصبانیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *