frequencic-logo

محصول فرکانسیک رفع ترس از بی‌پولی

دسته بندی ها ,

1,450,000 تومان

توضیحات کوتاه

اشاره کردیم که در اینجا منظور از اصطلاح ترس از بی‌پولی ، یک دوراندیشی عاقلانه و یک تلاش و پشتکار دائم برای کسب درآمد و برنامه‌ریزی یا مدیریت هزینه‌ها نیست، بلکه بر عکس آن منظور، یک تشویش و اضطراب درونی شدید است؛ از اینکه مبادا در آینده و یا حتی همین الان  به فقر، نداری و بی‌پولی دچار شویم.

ترس و نگرانی تا آنجا پیش می‌رود که آرامش و زندگی عادی و روزمره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واکنش به این احساس غیر واقعی، واکنش‌هایی غیر منطقی و گاه نابهنجار از ما سر می زند.

اما این ترس از کجا به وجود می‌آید؟

توضیحات

 

فوبیا بی‌پولی یا ترس از بی‌پولی ، به انگلیسی Chrematophobia ، احتمالا یکی از متداول‌ترین ترس‌های جامعه مدرن امروز است؛ چرا که بیشتر افراد جامعه‌ی امروزی، از بی‌پولی واهمه دارند. هر انسانی، از رهبران و حاکمان قدرتمند گرفته تا کودکان ناتوان، ترس از چیزی را تجربه کرده و با خود همراه دارند. ترس پاسخ طبیعی انسان به خطرها است که در بیشتر اوقات، یک واکنش سودمند برای ما محسوب می‌شود. ترس از یک حیوان وحشی یا هراس از قرار گرفتن در لبه یک پرتگاه، به ما در حفاظت بهتر از خودمان کمک می‌کند. از جمله هراس‌های رایج در دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم،  ترس و نگرانی‌های اقتصادی و مالی است.

البته باید گفت، این ترس و محافظه‌کاری‌های مربوط به آن، به طور طبیعی ما را وا می‌دارد تا در هزینه کردن درآمدهای خود محتاط و با برنامه باشیم و جانب حزم را مهمل نگذاریم. دوراندیشی برآمده از ” ترس از بی‌پولی ” به ما کمک می‌کند تا درست و بجا خرج کنیم، بین نیازهای واقعی و خواسته‌های احساسی، تفاوت قائل شویم و برای آنها اولویت‌بندی کنیم.

تا اینجای داستان، ترس از بی‌پولی نه تنها موضوع نگران کننده‌ای نیست که اتفاقا سودمند نیز هست. مشکل از جایی آغاز می‌شود که ترس از بی‌پولی به یک هراس وسوسه‌آمیز، افراطی و غیر منطقی تبدیل می‌شود.

ترس از بی‌پولی چیست؟

اشاره کردیم که در اینجا منظور از اصطلاح ترس از بی‌پولی ، یک دوراندیشی عاقلانه و یک تلاش و پشتکار دائم برای کسب درآمد و برنامه‌ریزی یا مدیریت هزینه‌ها نیست، بلکه بر عکس آن منظور، یک تشویش و اضطراب درونی شدید است؛ از اینکه مبادا در آینده و یا حتی همین الان  به فقر، نداری و بی‌پولی دچار شویم.

ترس و نگرانی تا آنجا پیش می‌رود که آرامش و زندگی عادی و روزمره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واکنش به این احساس غیر واقعی، واکنش‌هایی غیر منطقی و گاه نابهنجار از ما سر می زند.

اما این ترس از کجا به وجود می‌آید؟

چرا به ترس از بی‌پولی دچار می‌شویم؟

دلایل مختلفی برای ایجاد تراس از بی‌پولی وجود دارد، که در اینجا به برخی موارد آن اشاره می‌کنیم:

  • تجربیات نزدیکان :

گاهی ترس از بی پولی را از خانواده خود به ارث می‌بریم؛ تجربیات ناخوشایندی که در کودکی از مشکلات اقتصادی و مالی خانواده مشاهده کرده‌ایم یا حتی یک گفتگوی ساده بین پدر و مادرمان در مورد رنج‌های بی‌پولی، می‌تواند موجب ایجاد اضطراب و ترس از بی پولی در ما شود.

  • ذهنیت جمعی‌ :

خیلی از مواقع، نگرانی‌های افراد، توسط اخبار و اطلاعاتی و یا حتی شایعاتی که در سطح جامعه منتشر می‌شود، به وجود می‌آید. ترس از بی‌پولی نیز، می‌تواند حاصل نگرش و ذهنیت جمعی جامعه باشد که توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شود. تجربیات ناخوشایند اجتماعی در دوران‌های بحرانی، مانند جنگ، قحطی، تورم شدید، نرخ بیکاری بالا و یا رکود اقتصادی، ممکن است یک باور عمومی بیش از اندازه محتاط، ایجاد کند که به تک تک افراد جامعه، تسری پیدا کند و تعدادی از مردم را دچار ترس از بی‌پولی ، حتی در شرایط عادی و رونق اقتصادی دچار نماید.

  • ویژگی های بیولوژیکی فرد :

ناحیه آمیگدال در مغز انسان، مسئول بروز احساساتی مانند خوشحالی و ترس است. برخی یافته‌های یک پژوهش علمی که در مجله آکادمی ملی علوم Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) منتشر شده،  نشان می‌دهد  افرادی که ناحیه آمیگدال آنها دچار آسیب شده است، تهور و جسارت بیشتری برای انجام فعالیت‌های مالی پر خطر، مانند قمار کردن دارند. در این تحقیق، افراد عادی و سالم که نقصی در ناحیه آمیگدال نداشتند، به راحتی درگیر کارهای ریسکی نشدند و به عبارتی دیگر؛ این تیپ افراد بیشتر دچار ترس از بی پولی می‌شدند. در نتیجه احتمالا میزان ترس افراد از بی‌پولی با تفاوت‌های بیولوژیکی آنها ارتباط مستقیم و معنادار دارد.

 

چرا باید ترس از بی‌پولی را درمان کنیم؟

همانند هر نوع هراس و فوبیا ، ترس از بی‌پولی می‌تواند زندگی سالم و عادی فرد مبتلا را با چالش مواجه کند. فوبیا بی‌پولی ، او را به انجام واکنش‌های افراطی و گاه تمسخرآمیز و بی‌منطق وا می‌دارد. شاید باور کردنی نباشد، اما یکی از نتایج عجیب ترس از بی‌پولی ، انجام هزینه‌های بی دلیل و از دست دادن پول است!

کسی که دارای ترس از بی‌پولی است، از انجام سرمایه‌گذاری‌های سودمند خودداری می‌کند و به دلیل ترسی که دارد، خود را از منافع آن بی‌بهره می‌نماید. چنین فردی، در خرید مایحتاج خود اقدام به خرید اجناس ارزانتر که بی‌کیفیت‌تر هستند می‌کند که این مورد باعث می‌شود او در مراحل بعد، هزینه‌های بیشتری را صرف کند. از دیگر عواقب ترس از بی‌پولی ، بَرهم‌خوردن آرامش روانی و مالی فرد است. او دائما اوقات خود را با نگرانی نسبت به آینده سپری می‌کند و از اندوه بی‌پول شدن در هراس است.

ترس از بی‌پولی در بسیاری از مواقع، یک نگراش شدید و غیرمنطقی در زمینه‌ی مالی است، نه یک تفکر و برنامه‌ریزی عاقلانه! و به همین دلیل است که باید خود را از شر این ترس دست‌و‌پاگیر رها کنیم و با نگاه منطقی‌تری به موضوع بنگریم.

درمان ترس از بی‌پولی با محصول تیم بین المللی و تحقیقاتی فرکانسیک:

همه‌ی ترس‌ها و هراس‌هایی که ما در طول زندگی‌مان، با آن‌ها درگیر هستیم و مواجه می‌شویم، بیش از آنکه یک دلیل منطقی و منطبق بر واقعیت داشته باشد، ریشه در ضمیر ناخودآگاه و بخش ناهوشیار مغز دارند که از کنترل انسان خارج است. برای درمان انواع فوبیا و به طور خاص فوبیا بی‌پولی که در این محتوا راجع به آن سخن گفتیم، باید تغییراتی را در ناخودآگاه ایجاد نمود.

اساس روش فرکانسیک بر این است که با استفاده از فرکانس‌های پنهان که به آن‌ها سابلمینال گفته می‌شود، پیام‌های خارج از آستانه‌ی شنوایی، به مغز ارسال می‌شود. این فرکانس‌ها کاملا برای بخش ناخودآگاه و ناهوشیار مغز قابل شنیدن هستند و قادرند با جملات تاکیدی و فرمایشی، چینش ذهنی فرد که ناشی از خاطرات کودکی و یا عوامل دیگر است را تغییر داده و به شکل مناسب بازسازی کند و ازین طریق، فوبیا بی‌پولی را کمرنگ و ریشه‌کن نماید.

 محصول تیم بین المللی و تحقیقاتی فرکانسیک مرتبط با بی‌پولی هراسی :

در محصول تیم بین المللی و تحقیقاتی فرکانسیک ، فرکانس‌های اختصاصی که مختص خود فرد است برای مغز او تولید و ارسال می‌شود. بدین منظور لازم است به سوالات تخصصی تیم بین المللی و تحقیقاتی فرکانسیک پاسخ دهید تا فرکانس‌ ذهنی شما شناخته شود. پس از آن، بسته‌ای کاملا اختصاصی و مرتبط با ذهن شما آماده است تا برای همیشه فوبیا بی‌پولی یا بی‌پولی هراسی را در ناخودآگاه شما درمان کند.

 

برای تهیه محصول تیم بین المللی و تحقیقاتی فرکانسیک ترس از بی‌پولی کلیک کنید.

درباره‌ی روش فرکانسیک بیشتر بدانید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “محصول فرکانسیک رفع ترس از بی‌پولی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *